Забувши про "Новий курс". Навіщо Тимошенко косплеїть Порошенка

На допомогу Юлії Володимирівні прийшов московський політтехнолог Станіслав Бєлковський

"Деловая столица" в свіжому номері аналізує транформацію іміджу Тимошенко.

Останнім часом Юлія Тимошенко та її штаб неабияк нервують через рейтинги. Причина не тільки в тому, що її рейтинг зупинився або навіть йде вниз, тоді як рейтинг Петра Порошенка переконливо зростає. Ще більш серйозним приводом для тривоги політтехнологів Тимошенко стало те, що виборці стали ідентифікувати Юлію Володимирівну як "кандидата від Кремля".

Про таку трансформацію іміджу Тимошенко спочатку розповіла "закрита" соціологія, тобто соцдослідження, проведені на замовлення штабу. А днями це підтвердила "відкрита" соціологія, що, до речі, загострила проблему, що виникла перед Юлією Володимирівною.

Спільне соцопитування, яке провели з 30 серпня по 9 вересня три дослідницькі центри - Київський міжнародний інститут соціології, Центр соціальних і маркетингових досліджень SOCIS і Центр Разумкова, - пропонувало респондентам оцінити по кожному з потенційних кандидатів, "наскільки зацікавлена ​​Росія в тому, щоб він став наступним президентом України ". І тут трійку лідерів склали співголова партії "Опозиційний блок" Юрій Бойко, глава партії "За життя" Вадим Рабинович і глава партії "Батьківщина" Юлія Тимошенко. Про те, що Росія "дуже зацікавлена" або "скоріше зацікавлена" в перемозі на українських виборах Юрія Бойко, заявили 46,5% опитаних, Вадима Рабиновича - 37,9%, Юлії Тимошенко - 28,4%. Ці цифри виглядають тим більш переконливо, що в спільному соцдослідженні трьох центрів взяли участь понад 10 тисяч осіб - уп'ятеро більше, ніж в типових соцопитуваннях, проведених в Україні.

І якщо результати Бойко і Рабиновича не дивують, оскільки ці кандидати публічно грають в піддавки з Кремлем, то для Тимошенко потрапляння в одну компанію з цими двома загрожує електоральною катастрофою. Справді Юлія Володимирівна була впевнена, що грає на одному електоральному полі з Петром Олексійовичем, і мала намір виграти там у нього з великим відривом. Це поле найширше - воно охоплює всіх патріотично налаштованих виборців, які відносяться до Росії і особливо до Путіна негативно (в більшій чи меншій мірі). Тож перемога на цьому полі автоматично означала і перемогу на президентських виборах в цілому. Однак тепер Тимошенко опинилася перед перспективою бути витісненою на значно вужче поле проросійського електорату, де їй доведеться конкурувати з Рабиновичем і Бойко. Навіть в разі успіху в цій конкурентній боротьбі на неї чекає розгромний програш у другому турі кандидату від патріотичних виборців, тобто Петру Порошенко.

До думки про необхідність кардинальної перебудови передвиборної кампанії свого кандидата політтехнологи Тимошенко прийшли в кінці серпня. На той момент вже три місяці, тобто все літо, йшла піар-кампанія під знаком "Нового курсу", який Тимошенко проголосила на форумі 15 червня. Ще з початку червня Україну охопила хвиля білбордів, на яких анонсувалася презентація "Нового курсу", а незабаром після форуму пішла нова хвиля, покликана закріпити в мізках виборців думку про те, що Тимошенко - це "Новий курс".

Зрозуміло, в цій політтехнології не було нічого нового. "Новий курс" ще в 1999 році був улюбленим гаслом тодішнього лідера Соцпартії Олександра Мороза. Та й Петро Порошенко на минулих президентських виборах, як всі пам'ятають, закликав "Жити по-новому" - і пречудово виграв вибори з цим слоганом. Ось і Тимошенко сподівалася, що стріла "Нового курсу" піднесе її на президентський пост. Однак через три місяці піар-кампанії, в яку були вкладені дуже чималі гроші, раптом з'ясувалося, що вона лише сприяє витісненню Юлії Володимирівни на проросійське електоральне поле. Це чітко стало видно саме в кінці серпня - після того, як Петро Олексійович анонсував законопроект про закріплення в Конституції курсу України на вступ до НАТО і ЄС. Цією своєю ініціативою Порошенко поставив Тимошенко перед необхідністю відповідати, а який такий новий курс вона пропонує Україні замість курсу в НАТО і ЄС.

Політтехнологи Тимошенко в цій ситуації не знайшли нічого кращого, ніж косплеїти Порошенко. Вже 3 вересня Тимошенко запропонувала кандидатам на президентський пост підписати меморандум, щоб зафіксувати незмінність курсу на європейську та євроатлантичну інтеграцію. Тим самим "Новий курс" був похований.

Незабаром з'явилися зовсім нові білборди, на яких Тимошенко проголошує, що "майбутнє України в ЄС, безпека України в НАТО". А 14 вересня, виступаючи на форумі YES, Юлія Володимирівна спеціально постаралася розвіяти враження про те, що вона "кандидат від Путіна". Зокрема, вона кілька разів наголосила, що саме вона в 2008 році особисто "своїми руками і своїм підписом" подавала від України заявку на членство в НАТО. Про те, що заявку на членство, крім неї, підписали тодішні президент Віктор Ющенко і спікер парламенту Арсеній Яценюк, вона промовчала, як і про те, що саме вона під час свого другого прем'єрства, всупереч позиції Ющенка і на догоду Путіну, зірвала надання Україні ПДЧ - плану дій щодо членства в НАТО.

Однак політтехнологи Тимошенко перейнялися не тільки тим, як повернути її на патріотичне електоральне поле, а й тим, як витіснити звідти Порошенко. І тут вони теж вважали за краще косплеїти головного конкурента своєї клієнтки. "За чотири роки ми відновили не тільки армію, але і розвідку, - нагадав Порошенко на форумі YES 14 вересня, - тому маємо не приблизне, а абсолютно точне уявлення про плани Кремля. Знаємо, кого там хочуть бачити в другому турі президентських виборів, і , слава Богу, мого прізвища там, в планах Кремля, немає".

І вже через день російський політолог Станіслав Бєлковський в ефірі радіостанції "Ехо Москви" поділився власними "розвідданими": виявляється, Путін ухвалив рішення підтримати Порошенка на виборах "і створити всі необхідні і достатні умови для його перемоги", а допомагати йому в цьому буде Медведчук , який "як повпред де-факто Путіна на Україні реалізує цю систему і комплекс завдань, в тому числі і по дискредитації Юлії Володимирівни".

Тепер Бєлковський, той самий, який ще рік тому розповідав про те, що "Тимошенко і Путіну добре один з одним", зараз посилено просуває в українських ЗМІ, не соромлячись у засобах, "новини" і "аналітику" абсолютно протилежного змісту. Зрозуміло, чисто з власної ініціативи і за свої гроші, а штаб Тимошенко тут ні до чого.

Більше новин про події у світі читайте на Depo.Вибори 2018: Повне оголення